Varför man behöver anmäla sig

Som många säkert har märkt har vi i större utsträckning begärt anmälan i anslutning till våra olika aktiviteter. Detta beror på att vi vill kunna planera aktiviteterna bättre, anpassa eventuella inköp till antalet deltagare där sådana behöver göras och undvika att behöva genomföra aktiviteter dit få eller inga deltagare kommer. Det senare är viktigt för att vi ska kunna hushålla med våra resurser och lägga dem där de behövs.

Sen har vi det där med medlemsavgifter. Våra aktiviteter är inte gratis och en del deltagare har tyvärr undvikit att betala medlemsavgiften fast denna definitivt är den lägsta för motsvarande aktiviteter i hela Malmö. Vi vill därför säkerställa att alla gör rätt för sig för att i vår tur kunna erbjuda den bästa möjliga service till de medlemmar som betalar för sig.

Som tidigare nämnts så godkänner vi dessutom delbetalning i egen takt för den som har det ekonomiskt ansträngt. Enda kravet är att medlemsavgiften ska vara fullbetald i december månad.

För den som finner processen med anmälan jobbig har vi flera alternativ som man kan göra detta på. Man kan skicka SMS, e-post, ringa eller använda kontaktformuläret eller bokningssystemet. Kansliet svarar gärna på era frågor och finns tillgängligt via telefon för det mesta – säkrast att nå oss är dock vid telefontiden på måndagar mellan 9:00 och 12:00. Men, som sagt, vi svarar övriga tider också om vi kan.

Du kan också besöka oss på något av våra kontor. På FIFH-hallen har vi öppet mellan 12:30 och 14:30 på måndagar och på Nobelvägen 21 kan ni besöka oss mellan 12:30 och 14:30 på torsdagar. Alla avvikelser, dvs när vi inte kan hålla öppet, publiceras på vår hemsida – förstasidan under informationskarusellen.

Vi kommer också att finnas tillgängliga för frågor på sommarfesten som går av stapeln på onsdagen 14 juni klockan 15:00, utanför FIFH-hallen. Väl mött där.

/Anna och Thomas på kansliet